Дистанційне навчання 05.10-10.10





9 жовтня, п'ятниця

Математика   урок в zoom

Множення та ділення на 5. Задачі на збільшення (зменшення) числа у кілька разів 

Підручник, с 25 Зошит, с 16

Згадаємо таблицю множення на 5

Каліграфічна хвилинка: випишіть із завдання 163 числа, які діляться на 5 в порядку зростання. Ті з них, що діляться на 10 обведіть

Завдання 168(усно) Попрацюйте в форматі "бліц", вказуючи вголос проміжну відповідь, а потім кінцеву

Завдання 4 (зошит, с 16)
Звіримось? У мене вийщло слово "сурікат"


Суріка́т  — хижий ссавець з родини мангустових , єдиний представник монотипового роду Suricata. Мешкає в пустелі Калахарі, що у Південній Африці. Сурикати зустрічаються в таких країнах, як-от: АнголаБотсванаНамібіяПАР. Середня тривалість життя цих тварин становить 12—14 років.

Сурикат Тімон — персонаж мультфільму «Король Лев» і один з головних героїв мультиплікаційного телесеріалу «Король Лев: Тімон і Пумба», найкращий друг бородавочника Пумби.


Задача 164 (усно)
Ще раз згадайте: 



Завдання 165(усно), завдання 2, 3 (зошит) пов'язані з грошима. Згадайте , як називаються паперові гроші? А залізні?

І, наостанок, розв'яжіть задачу 169.
Нагадаю структуру задачі: 


Українська мова      урок в zoom

Складання текстів-описів. Зіставлення художніх і науково-популярних описів

Підручник, с 22-23

Ми продовжуємо працювати з текстом, зокрема з текстами-описами. На сьогоднішньому уроці ви довідаєтесь про специфіку структурних частин тексту-опису, будете вчитися розрізняти описи різних видів.

Вправа 2. Прочитайте обидва тексти. 

Що є спільного у поданих текстах?  А чим вони відрізняються?
 Який із текстів автор написав для художньої книги, а який до підручника «Я досліджую світ»? Чому ви так думаєте?
 Придумайте заголовки до текстів, враховуючи їх особливості (усно)

Напишіть текст-опис тварини(на ваш розсуд) , художній або науковий


Читання

Книга – вчить, як на світі жить. 
Тху Хионг «Найцінніший подарунок» переклад Майї Кашель

Підготуйтесь до читання

Підручник, с 22-23

Випишіть в блокнот або в чернетку усі незнайомі слова, спробуйте знайти їх значення.

Дизайн і технології
Тренажер клавіатури
Сьогодні у нас дуже актуальна тема)



8 жовтня, четвер
 Читання

Робота з дитячою книжкою

ОСІНЬ ЗОЛОТАЯ ТИХО-НІЖНО ХОДИТЬ








Розгляньте репродукцію картини Йосипа Бокшая «Сухий потік»

 Пейзаж «Сухий потік» зберігається в колекції Чернігівського обласного художнього музею . На картині зображено маленьке озерце, поряд з яким дерева з яскравими кронами, дві постаті та гори вдалині.

Художник дуже любив на своїх картинах зображати осінь. Ця пора року сповнена яскравих барв листя, але разом із тим і певної зимової прохолоди.

— Які прикмети має осінь?

— Чи подобається вам ця пора року?

Опрацюємо вірш  Олега Орача «Осінній ліс»

 Лексична робота

Черлений — темно-червоний.

Гербарій — колекція засушених рослин.

Незбагненний — якого не можна збагнути, зрозуміти, осягнути; незрозумілий.

ОСІННІЙ ЛІС

В лісі тихо-тихо, золота пора:

хто збира горіхи, хто гриби збира.

Я — листки збираю.

Загуде зима, розкладу гербарій —

і зими нема.

Ось листки із клена,

з дуба і з беріз…

Впрозелень-черлений,

впрозолот-вогненний,

чудо-незбагненний —

як жар-птиця! — ліс.

Завітай до мене,

скільки хоч дивись!

— Чи сподобався вам вірш?

— Які картини ви уявили, читаючи ці рядочки?

— Чим зайняті лісові мешканці?

— Навіщо герой вірша збирає листя?

— З яких дерев?

— З чим порівнює ліс автор? Чому?

Осінь часто називають чудовою, замріяною, чарівною… У зелені коси дерев вплелися золотисті стрічки. Повітря прозоре і свіже. Дерева скидають на землю позолочене сонцем листя, яке осінь розфарбувала жовтими, червоними та коричневими кольорами. Тиша… І тільки ковані золотом листочки шумлять, дзвонять, шелестять: осінь, осінь, осінь…

Цікаво знати, що…

Астрономічним початком осені вважають день осіннього рівнодення. Він настає 22 або 23 вересня: вчені вираховують точну дату. Цього дня тривалість дня і ночі на всій Землі однакова і дорівнює 12 годинам. Фенологи — вчені, які досліджують сезонні явища природи, — вважають початком осені період після 26 серпня, коли можуть настати перші нічні заморозки і починається листопад. А триває осінь 93 дні: з 26 серпня по 27 листопада.

Математика   

Множення та ділення на 3. Задачі на знаходження добутку і частки 

Підручник, с 24 Зошит, с 15

Згадаємо таблицю множення на 3

Каліграфічна хвилинка: продовжіть послідовність 3, 6, 9...

Завдання  4 (зошит с 15)

Задача 157(усно) Зверніть увагу! до задачі поставлено 3 питання.
Задача 158+159(усно)

Завдання 2(зошит)
Завдання 161 (письмово) Уважно прочитайте дані
Міркуємо так: я знаю периметр трикутника і знаю, що його  сторони рівні. Отже, я можу знайти довжину однієї сторони.
Сторона квадрата така сама, як і сторона трикутника. Я можу побудувати квадрат і заштрихувати його третину.

Залишились сили?
виконайте завдання 5, 6 (зошит) і 162(підручник письмово)

Для тих, у кого сили досі є, завдання на увагу!
Завдання 155( підручник) , завдання 3 (зошит)

Мистецтво

Людина і природа - єдині

Пейза́ж (фр. Paysage, від країна, місцевість) — жанр в образотворчому мистецтві, в якому об'єктом зображення є природа. Пейзажем називають також окремий твір цього жанру. Як самостійний різновид образотворчого мистецтва пейзаж виник у китайському мистецтві, китайському живописі.

Різновидом пейзажу є зображення моря і подій, що відбуваються на морі






Мари́на (Мариністика, Маринізм; фр. merine — «морська») — різновид образотворчого мистецтва, що спеціалізується на зображенні подій на морі. Предметом зображення мариністики є морська стихія, її стан. Інакше — морський пейзаж. Марина — це різновид пейзажу. 


Розглянемо пейзажі моря


О. П. Боголюбов Морська баталія біля острова Езель




Іван Айвазовський Бій брига «Меркурій»

Художньо-творча робота


Логіка


 





7 жовтня, середа
 Я досліджую світ

Природа - частина навколишнього середовища

Підручник, с 16-17 Зошит, с 16-17

Почнемо з того, що таке природа? Природа - це весь навколишній світ, що тебе оточує: рослини, тварини, ліси, моря, гори, рівнини.

Природа буває жива та нежива. Жива природа - люди, тварини, рослини, гриби, бактерії, віруси. Нежива природа — Сонце, Місяць, зорі, повітря, вода, гірські породи, ґрунт.

Жива природа не може існувати без неживої. Усім живим організмам потрібні Сонце, повітря, вода. Жива природа постійно впливає на неживу. Так, зелені рослини насичують атмосферу киснем і очищують її від вуглекислого газу. Рослини необхідні для життя тварин, а тварини, в свою чергу, впливають на життя рослин.


Людина – теж творіння природи, але особлива, розумна істота, тому повинна дбайливо ставитись до природи, охороняти її, вивчати її закони.








Попрацюйте в зошиті, с 16-17

         
Математика       урок в zoom

Множення та ділення на 2 і на 4. Половина і четверта частина

Підручник, с 23 Зошит, с 14

Продовжіть послідовності: 1, 3, 5, 7, ….;  10,20,30.....; 2, 4, 6, 8...

Що вам нагадала остання послідовність? Так , це таблиця множення на 2

Завдання 147, 148 (усно) 

Виконайте завдання 1, 2 (зошит, с 14)

Пригадаємо таблицю множення на 4

Щоб збільшити число у 2 рази, треба його помножити на 2. Щоб зменшити число у 2 рази, треба його поділити на 2.

Перед тим, як розв'язувати задачі 149 і 150 (усно), згадайте:

Завдання 3 (зошит) 
Завдання 153 (усно) Зверніть увагу, що збільшення одного з множників у 2 рази, призводить до збільшення добутку у 2 рази.

Завдання 4, 5 (зошит)

Українська мова      урок в zoom

Спостереження за ознаками текстів різних стилів

Підручник, с 20-21

Ви вже багато знаєте про текст. А сьогодні ще дізнаєтесь про те, що залежно від умов спілкування (Де? Коли? З ким? За яких обставин ви спілкуєтесь) треба створювати різні тексти.

Залежно від того, з якою метою текст використовується, розрізняють такі стилі мовлення:

розмовний — для обміну думками, відомостями, почуттями з близькими людьми;

науковий — для подачі наукових відомостей. Використовується в наукових книгах, журналах, статтях, навчальній літературі. Характерні терміни, складні речення;

художній — для впливу на читача. Письменник малює словами картини, образи. Використовується у творах художньої літератури;

офіційно-діловий — характеризується чітким формулюванням думок під час передачі ділової інформації. Це оголошення, заяви, документи;




 Читаємо вправи 1, 2, 3, 4 і з'ясовуємо, до якого стилю вони належать.

Завдання: написати оголошення
Мистецтво

Людина і природа - єдині






                                             https://www.youtube.com/watch?v=BmYpjaxXh6M


Сьогодні ми будемо слухати уривки з опери.
Давайте пригадаємо, що таке опера.





Вступ до ІІ дії можна послухати тут:

http://files.school-collection.edu.ru/dlrstore/ed179358-8176-566a-85eb-c46f0996e6ee/Rimskii-Korsakov.Opera_Skazka_o_care_Saltane.06.Vstuplenie_ko_vtoromu_deistviu.mp3







Арія Царівни-либідь:



                                     https://www.youtube.com/watch?v=YSlQEQEwhfQ

"Три дива"


І, наостанок, мій улюблений уривок з цієї опери. "Політ джмеля"




Якщо вас зацікавила ця казка, пропоную переглянути мультфільм (коли буде вільний час)
Увага! Мультфільм російською мовою!


Фізкультура

6 жовтня, вівторок

 Я досліджую світ

Дбаю про свою безпеку

Підручник, с 14-15 Зошит, с 14-15

Прочитайте історію, описану на с 14
Дайте відповіді на запитання:
Виконайте завдання 1 в зошиті (с. 14)

Прочитайте правила безпеки. Доповніть їх, де потрібно, словом "не"( підручник, с 15)



Попрацюйте в зошиті (с 14-15)

Математика          урок в zoom

Сутність дії ділення. Ділення числа а на 1 і на а. Ціле і частини

Підручник, с 22 Зошит, с 13

Згадайте, чим коло відрізняється від круга. 


Якщо одним розрізом круг розділили на дві частини, коло, що є межею круга, теж розділиться на дві частини
 
 Завдання 136(усно)
Завдання 137 (усно)

 оскільки частини рівні, то їх можна знайти за допомогою дії ділення
Дія ділення є оберненою до дії множення. Ми виконуємо дію ділення, коли ціле ділимо саме на рівні частини.

Довжина кола 16 см,  синій круг, поділений на 2 частини
Отже, 16:2=8 (см)
Над оранжевим і зеленим колом попрацюйте самостійно

Поділили? Перевіримось
16:4=4(см)
16:16=1(см)
16:8=2(см)   Один вираз зайвий. Чи не так?)

Завдання 2 (зошит, с 13)

Ви здогадались, що сьогодні будемо говорити про ділення



Завдання 139(усно)



Завдання 140(усно)
Уважно читайте завдання! Не лінуйтесь, називайте компоненти дій

Ви ж пам'ятаєте, що дії множення і ділення пов'язані. З прикладу на множення можна скласти приклад на ділення або, навіть , два приклади


Завдання 144(письмово)

Українська мова      урок в zoom

Побудова тексту-міркування

Підручник, с 18-19

Ми продовжуємо тему «Будова тексту» і сьогодні працюватимемо із ще одним типом тексту — міркуванням. Довідаємось про специфіку його будови, будемо творити такі тексти самостійно. Дізнаємось, де використовують текстиміркування, для чого потрібно вміти творити їх.

Вправа 15, с 18
Прочитайте текст і поставте до нього питання "чому?" або "який?"
Це - текст-міркування
 Давайте поділимо текст на частини


— Яку думку треба в тексті довести? (Чому рослину назвали «сон»). Отже, це твердження. — Які факти це підтверджують? Які докази наводяться? (Квітка не теплить негоди, вона згортає пелюстки, немов засинає).
 — Який висновок? (Тому вона і зветься сон).

Каліграфічна хвилинка

 Твердження. Доведення. Висновок.

Вправа 16(усно)
Вправа 17(письмово)
Не забудьте залишити рядок для заголовка. Запишіть той, який вам здається влучним
Вправа 19 (письмово)

Читання

Найдавніший представник медіа – книжка. Урок з медіаграмотності

Щодня ми слухаємо радіо, читаємо газети, дивимось телевізор, багато часу проводимо в інтернеті. З цих джерел, які називаються медіа, ми черпаємо інформацію.


Сьогодні ви отримаєте інформацію не з книги, а з Інтернету

https://www.youtube.com/watch?v=9_i7CS1WDYw&t=40s

  
Фізкультура

5 жовтня, понеділок

 Я досліджую світ

Громадський простір. Правила поведінки в громадських місцях

Підручник, с 13 Зошит, завдання 3-4, с 12-13




https://m.youtube.com/watch?v=PIVNjFtK5jI

Математика

Сутність дії множення. Множення на числа 1 та 0

Підручник, с 21 Зошит, с 13

Давайте згадаємо, що таке множення



Знайдіть значення виразу 3+3+3+3(усно)

Чи можна замінити цей вираз множенням?

А тепер спробуйте зробити те саме з виразом 4+4+4

Результат виразів не змінився

3*4=4*3=12




Завдання 1 (зошит, с 13)

Завдання 128

У квадрата 4рівні сторони. Сторона першого квадрата 5см .Давайте знайдемо його периметр.

5+5+5+5

Чи можна знайти периметр квадрата за допомогою множення?

Так, 5*4

Знайдіть периметр другого квадрата за допомогою множення (усно)

Завдання 129 (виконайте усно, самостійно)

Уважно читайте завдання

*Поміркуйте, чому периметр прямокутника не знайдемо за допомогою множення?

Завдання 133 (письмово)

А тепер давайте згадаємо властивості множення на 1 та 0




Завдання 3,4 (зошит)


Спробуйте пройти за посиланням   https://apps.mathlearningcenter.org/number-line/ і виконати завдання 134


Читання

Як з’явилася друкована книга

 Іван Франко «Книги – морська глибина…», Віктор Дацкевич «Як з’явилася друкована книга»

Підручник, с 18-20

Підготуйтесь до читання


Хороша книга — це ковток води для спраглого, це друг і порадник. З її героями можна помандрувати у різні кінці світу, побувати у минулому та майбутньому. Можна навчитися розрізняти добро, зло, можна запобігти помилкам, а можна й просто насолоджуватися словом.

Прослухайте текст, потім прочитайте його




https://www.youtube.com/watch?v=3eeyyfAszSU

Перевірте, чи уважно ви читали. Дайте відповіді на запитання по тексту ( зошит, с7)

Правила поводження з книгою:




https://www.youtube.com/watch?v=k3vXz-DOrME



Немає коментарів:

Дописати коментар